2014/02/06
1. Kako da podignem svoja sredstva sa depozitnih računa (dinarski, devizni)?
Potrebno je da se obratite u jednu od 60 ekspozitura Banke Poštanske štedionice Ad Beograd (linkuj na sajt Poštanske gde je spisak za isplatu depozita klijentima UBB), da ponesete overenu ispravu kojom se dokazuje osnovanost potraživanja, a na osnovu koje su svojim sredstvima raspolagali kod banke u stečaju (ugovor o novčanom potraživanju, ugovor o oročavanju, ugovor o štednom ulogu, ugovor o bankarskom tekućem računu, štedna knjižica, kartica računa, rešenje o nasleđivanju i drugo) na uvid i da priložite fotokopiju navedenog dokumenta u 1 primerku, kao i validnu identifikacionu ispravu. Osigurani iznos depozita će biti isplaćen u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva. Deponenti imaju pravo da podnesu zahtev za isplatu osiguranog iznosa u roku od 3 godine od dana donošenja rešenja nadležnog suda o pokretanju stečajnog postupka.
2. Kako mogu da podignem novac sa tekućeg računa?
Potrebno je da se obratite u jednu od 60 ekspozitura Banke Poštanske štedionice Ad Beograd (linkuj na sajt Poštanske gde je spisak za isplatu depozita klijentima UBB), da ponesete overenu ispravu kojom se dokazuje osnovanost potraživanja, a na osnovu koje su svojim sredstvima raspolagali kod banke u stečaju (ugovor o novčanom potraživanju, ugovor o oročavanju, ugovor o štednom ulogu, ugovor o bankarskom tekućem računu, štedna knjižica, kartica računa, rešenje o nasleđivanju i drugo) na uvid i da priložite fotokopiju navedenog dokumenta u 1 primerku, kao i validnu identifikacionu ispravu. Ukoliko nemate Ugovo o o otvaranju tekućeg računa, Banka Poštanska štedionica će prihvatati Vašu debitnu karticu.
3. Preduzetnik sam, interesuje me kako mogu da dođem do svojih sredstava na računu preduzetnika koji imam u Univerzal banci?
Ukoliko nemate otvoren račun u još nekoj od poslovnih banaka, morate isti da otvorite, a zatim da se obratite Banci Poštanska štedionica sa zahtevom za prenos sredstava sa računa u Univerzal banci na račun koji ste prethodno otvorili u drugoj banci. Potrebno je da priložite original Ugovora o otvaranju računa na uvid i fotokopiju istog, OP obrazac, kao i ličnu kartu zastupnika.
4. Kako će mi biti isplaćena januarska penzija koja je uplaćena 05. februara (06. februara i 11. februara)?
Januarska penzija će svim penzionerima koji su imali račun u Univerzal banci biti isplaćena na šalterima Banke Poštanske štedionice sa privremenih računa, koji su otvoreni isključivo za tu namenu. U međuvremenu, potrebno je da otvorite novi tekući račun u bilo kojoj poslovnoj banci i da podatak o novom broju računa dostavite Fondu PIO do 10. februara 2014. godine, na koji će Vam Fond ubudiće uplaćivati penzije.
5. Šta će biti sa deviznim penzionerima i devizama koje su uplaćene u periodu od petka 31.01.2014. godine do danas?
Sve sto je leglo na devizne racune banke do 31.01. bice rasknjizeno na pojedinacne racune penzionera i uci u sumu osiguranih depozita. Sve sto je imalo valutu nakon 31.01. nije moglo biti primljeno na devizni racun banke i sredstva su vracena na banku posiljaoca.
6. Šta je sa deviznim uplatama koje su uplaćene na račun klijenata u Univerzal banci, a nisu rasknjižena na tekući devizni račun, jer nisam stigao da potpišem Obaveštenje o deviznom prilivu?
Potpada pod osigurane depozite i procedura podnošenja zahteva je ista kao u prvom pitanju.
7. Kada će klijenti biti u mogućnosti da iz expozitura dobiju određena dokumenta koja su zaturili, a neophodna su im kao osnov za raspolaganje sredstvima kod Banke?
Od utorka ce biti otvorene ekspoziture Banke, te ce klijenti moci da dodju u svoju maticnu ekspozituru i dobiju kopiju dokumenata.
8. Šta sa studentima/đacima koji su skoro otvorili račun za republičke prilive, ali nisu dobili kartice od Banke, jer su bile u izradi i nemaju nikakav dokument o tome?
Od utorka ce biti otvorene ekspoziture banke, te ce klijenti moci da dodju u svoju maticnu ekspozituru i dobiju dokument.
9. Šta sa dinarskim prilivima koji su pušteni u petak po raznim osnovama (plata, osiguranje...)?
Sve sto je na računima fizickih lica je pokriveno šemom osiguranja depozita.
10. Imam nekoliko cekova nerealizovanih kod Vas u banci. S kim mogu da porazgovaram o resavanju problema? Jel ima neka expozitura koja radi da mogu da odem da popricam ?
Od utorka ce biti otvorene eksspoziture banke, te ce klijenti moci da dodju u svoju maticnu ekspozituru gde ce dobiti informaciju.
11. Kod Vas imam keš kredit koji treba da otplacujem još nesto vise od godinu dana kao i račun preko koga otplacujem studentski kredit i tri nerealizovana čeka. Na koji nacin nacin mogu da te svoje obaveze regulisem?
Keš kredit ćete uredno otplacivati na racun UBB u stečaju. Informacije o studentskim kreditima ce biti naknadno raspolozive na sajtovima koji postoje za tu svrhu – www.ubbstudenti.rs i na sajtu Ministarstva prosvete I nauke.
12. Putem usluge e-bank sam kao privatno lice vrsio plaćanja komunalnih usluga. Na koji način mogu dobiti izveštaj Banke o placanjima koje sam vršio u proteklom periodu, a radi eventualnog postupanja kod JKP cije sam usluge placao?
Klijentima su potrebni overeni primerci računa plaćeni e-bankingom
Od utorka kada se otvore Filijale Univerzal banke u stečaju, možete da se obratite svojoj matičnoj ekspozituri.
13. Krediti, administrativne zabrane, kartice, dozvoljeni minus, čekovi kod Banke? Na koji način da izmiruju obaveze?
Svi krediti se vracaju na ziro racun Univerzal banke u stecaju.
14. Radim obracun zarada i obustava zarade radnicima koji imaju otvorene tekuce racune kod Vas I kredite kod Vas. Kako da isplacujem zaradu i kako da uplatim dospele rate za kredit?
Deo za kredit i administrativnu zabranu treba uplacivati na racun UBB u stecaju dok ostatak plate na tekuci racun radnika u drugim bankama.
15. Kada će sefovi biti dostupni za pražnjenje?
Od četvrtka, 06.02.2014. godine, klijenti mogu nesmetano pristupiti svojim sefovima na lokaciji Kneginje Zorke 25-27 kako bi ih ispraznili. Radno vreme je PONEDELJAK – PETAK 09:00 – 16:00 i SUBOTA 09:00 – 12:30. Informacije i zakazivanje termina pristupa sefu: 011/3022-804 i 2022-665
16. U slučaju kad penzioner koji nema otvoren račun u Univerzal banci ima kredit kod Univerzal banke koji se naplaćuje administrativnim zabranom , postavlja se pitanje ko će PIU dostaviti novi račun na koji će se uplaćivati rate kredita?
Potrebno je da se penzioneri da jave u PIO, a mi cemo naknadno obavestavati PIO.
17. Sta se desava sa čekovima koje klijenti pravna lica trebaju da naplate sa tekućih računa fizičkih lica UBB?
Moracete da podnesete prijavu potrazivanja u stecajnom postupku.
18. Po kom principu će se vršiti otplata revolving kredita po kreditnim karticama?
Uplatom na novi tekuci racun Banke moći ćete da izmirite dugovanja.
19. Da li obaveze koje dospevaju u periodu od proglašenja stečaja do otvaranja računa Banke u stečaju smatraju docnjom i da li klijent snosi sankcije ?
Period je bio vrlo kratak, naknadno cete biti zvanicno obavesteni.
20. Kako će i ko izdavati potvrde o ostatku duga (kredit, kartica, tekući račun), izvode, potvrde o namirenju duga i nakoji način će iste biti overene?
Izdavace ih Banka u stecaju po zavrsetku popisa.
21. Ko će i kako obaveštavati klijente o neizmirenim obavezama, ostatku dugovanja?
Obaveštavaće Vas Banka ustecaju postom.
22. Kome će i kako klijenti vraćati neiskorišćene čekove koje poseduju po tekućem računu ?
U matične ekspoziture Banke od utorka 11.02.
23. Šta će biti sa penzijom ukoliko penzioner ne otvori novi tekući i račun i broj ne dostavi PIO fondu do 10.02.2014. kako je naznačeno u dopisu?
Penzija ce biti vracena uplatiocu tj PIO fondu.
24. Šta se dešava ako klijent nije u mogućnosti da dođe i isprazni sef ?
Nek se obrati u ekspozituru od utorka 11.02.
25. Da li će penzionerima biti omogućeno podizanje sredstava (penzije od 10.02.) u punom iznosu koji bude uplaćen i ako imaju dugovanje prema UBB-u(dozvoljeno prekoračenje koje još važi) dospelo – nedospelo potraživanje?
Sredstva nece biti uplacivana na UBB tako da je to pitanje za PIO.
26. Šta rade klijenti koji su primili čekove Univerzal banke na naplatu da li ih dostavljaju i kome?
Svi cekovi koji nisu dospeli do 31.01 ulaze u stecajnu masu.
27. Šta se dešava sa unapred plaćenom naknadom za korišćenje sefa?
Prijavljuje se potrazivanje od stecajne mase.
28.Kako objasniti klijentima da su im nalozi stornirani i zar nije trebalo da postoji blokada da nisu mogli da ih unose, a da su im uplate na njihove račune prolazile do kraja radnog vremena ?
Sve sto nije realizovano ostalo je na racunima.
29. Klijent je na šalteru Banke u ekspozituri izvršio uplatu dana 31.01.2014. godine u iznosu od 5.000 dinara u korist računa i platio gotovinom. Uplatnica je stornira i klijenta zanima kako može da potražuje svoja sredstva.
Bice naknadno odluceno.
30. Da li da korisnici studentskih kredita u otplati otplaćuju svoje obaveze na račun Univerzal Banke u stečaju ?
Ne do daljnjeg. Informacija o nastavku otplate obaveza po studentskim kreditima biće naknadno objavljena.
PRAVNA LICA
1. Kome dostaviti zahtev za brisanje hipoteke, jer je kredit odobren i upisan je teret na nepokretnosti, a kredit nije pušten ?
Univerzal banci u stecaju.
2.Banka je (prema informaciji klijenta) izdala garanciju 30.01.2014. godine, a klijent je za to platio jednokratnu naknadu u iznosu od 2.025 eur dana 31.01.2014.godine. Kako da povrati iznos naknade?
Klijent je dobio garanciju, za placeni iznos mora da podnese prijavu potrazivanja.